Παρασκευή 25 Μαρτίου 2016

"Έτσι βλέπω τον εαυτό μου!Εσύ πως με βλέπεις;"


Στις 21 Μαρτίου, ήταν η Παγκόσμια Ημέρα για το Σύνδρομο Down, η οποία καθιερώθηκε το 2006, με πρωτοβουλία του συμπατριώτη μας γιατρού Στυλιανού Αντωναράκη, καθηγητή Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης, προκειμένου να ευαισθητοποιήσει και να ενημερώσει τη διεθνή κοινότητα για το σύνδρομο Down. Το σύνδρομο Down είναι μια γενετική κατάσταση, που οφείλεται στο επιπλέον χρωμόσωμα που εμφανίζεται στο 21ο ζευγάρι, εξ ου και η ταξινόμησή του ως Τρισωμία 21. Προέρχεται κατά 90-95% από το ωάριο και 5-10% από το σπερματοζωάριο και επηρεάζει περίπου μία στις 600-700 γεννήσεις παιδιών. Τα παιδιά με σύνδρομο Down αντιμετωπίζουν νοητική υστέρηση και μαθησιακή δυσκολία, ενώ είναι επιρρεπή σε μια σειρά από ασθένειες. Με την κατάλληλη εκπαίδευση και τη συνεργασία γονιών και δασκάλων, μπορούν να γίνουν ενεργά μέλη της κοινωνίας.  Με αφορμή την 21η Μαρτίου, ο ιταλικός οργανισμός «CoorDown», θέλησε να τιμήσει τα άτομα αυτά και την ημέρα μέσα από ένα συγκλονιστικό βίντεο.
Κι όμως, ένα χρωμόσωμα ήταν ικανό να κάνει πολλούς από εμάς να μη βλέπουμε όλους τους ανθρώπους με την ίδια ματιά. Πολλές φορές γνωρίζοντας ένα άτομο με σύνδρομο Down, άθελα μας θεωρούμε ότι βλέπουμε κάτι το διαφορετικό.

Μέσα από αυτό το βίντεο, ίσως και να αλλάξετε τρόπος σκέψης. Η πρωταγωνίστρια μας λέει πως εκείνη βλέπει τον εαυτό της. Το θέμα όμως είναι πως εμείς την βλέπουμε! Εκείνη τον βλέπει όπως όλος ο κόσμος το δικό του.

«Να πως βλέπω εγώ τον εαυτό μου! Με βλέπω σαν κόρη, σαν αδελφή και σαν καλύτερη φίλη. Σαν έναν άνθρωπο στον οποίο μπορείς να βασιστείς! Βλέπω τον εαυτό μου σαν μια κοπέλα που ένας άντρας μπορεί να μοιραστεί την ζωή μαζί της. Με βλέπω να τραγουδώ, να χορεύω και να γελάω μέχρι να μην μπορώ να αναπνεύσω, όπως επίσης και να κλαίω μερικές φορές. Με βλέπω να ακολουθώ τα όνειρα μου, ακόμα κι αν είναι αδύνατο να τα πραγματοποιήσω, κυρίως επειδή είναι αδύνατο να τα πραγματοποιήσω. Βλέπω τον εαυτό μου σαν έναν συνηθισμένο άνθρωπο σε αυτή την σημαντική, γεμάτη αξία ζωή. Αυτός είναι ο τρόπος που βλέπω εγώ τον εαυτό μου. Εσύ πώς με βλέπεις; »

πηγή: http://www.stogiatro.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=40859:down&catid=369:a-m-e-a&Itemid=218

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου