Κυριακή 20 Σεπτεμβρίου 2015

Δωρεάν βιβλίο (e-book) για τις μαθησιακές δυσκολίες Διαβάστε περισσότερα:


Οι Μαθησιακές Δυσκολίες αποτελούν την πολυπληθέστερη κατηγορία ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών και απασχολούν σημαντικό αριθμό μαθητών, γονέων, εκπαιδευτικών και ερευνητών από πολλούς επιστημονικούς χώρους. Τα τελευταία 10 χρόνια το ενδιαφέρον αυτό έχει εκφρασθεί και στο επίπεδο των εκπαιδευτικών δομών, ιδιαίτερα στο πλαίσιο της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Όμως, οι Μαθησιακές Δυσκολίες δεν αποτελούν αποκλειστικό πρόβλημα της παιδικής ηλικίας, αλλά συνεχίζονται στην εφηβεία ή στην ενήλικη ζωή και απαιτείται ειδική στήριξη για την αντιμετώπιση των προβλημάτων. Τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες είναι αυξημένα και αφορούν τόσο στο γνωστικό όσο και στο συναισθηματικο-κοινωνικό τομέα. Αν και τα πιο συχνά και σοβαρά προβλήματα αφορούν στην κατανόηση και στην παραγωγή του γραπτού λόγου, δυσκολίες εμφανίζονται επίσης στα μαθηματικά και στην κατανόηση των εννοιών στις φυσικές επιστήμες. Οι μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες αντιμετωπίζουν επίσης σημαντικά προβλήματα στην αξιοποίηση γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών, ενώ παράλληλα εμφανίζουν δυσκολίες στις στρατηγικές μελέτης, στην παρακολούθηση της διδασκαλίας και αυξημένο άγχος και αποτυχία στις εξετάσεις.

Οι 15 πιο συχνές ερωτήσεις συναισθηματικής νοημοσύνης που κάνουν οι εργοδότες



«Η συναισθηματική νοημοσύνη είναι το κλειδί για να γίνεις πραγματικά επιτυχημένος» αναφέρει το Business Insider. Άρθρο της ιστοσελίδας σημειώνει ότι όλο και περισσότεροι εργοδότες αποφεύγουν τις παραδοσιακές ερωτήσεις κατά τις συνεντεύξεις για να προσλάβουν εργαζόμενους και επικεντρώνονται στις ερωτήσεις εκείνες που μπορούν να τους αποκαλύψουν σημαντικά πράγματα για τη συναισθηματική ευφυΐα των υποψήφιων υπαλλήλων – συνεργατών τους. Οι 15 πιο συχνές ερωτήσεις που μπορεί να δεχτούν οι υποψήφιοι για μια θέση εργασίας είναι οι εξής: Σημείωση: τις ερωτήσεις έχει συντάξει ο Phil Johnson, ιδρυτής του Master of Business Leadership (MBL) Inc., για το BI: Πώς αυτός ο ρόλος (θέση) θα σας βοηθήσει να επιτύχετε αυτό που θέλετε; Τι σας κάνει να γελάτε; Πότε ήταν η τελευταία φορά που νιώσατε αμήχανα; Τι το προκάλεσε; Πώς το χειριστήκατε; Ποιες δραστηριότητες σας ενθουσιάζουν; Πώς διασκεδάζετε; Ποιες προσωπικές σας συνήθειες σας έχουν βγει σε καλό; Πόσο καλός είστε στο να δέχεστε τη βοήθεια των άλλων;

Η ΠΙΣΤΗ ΤΟ ΝΟΗΜΑ (ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ)

Η ΠΙΣΤΗ ΤΟ ΝΟΗΜΑ (ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΨΩΣΗ)


Τι είναι το πολυτιμότερο για τη ζωή μας;  Οι δυνάμεις μας, ο πλούτος, η νεότητα, οι κοινωνικές επιτυχίες, η δυνατότητα για ικανοποίηση των επιθυμιών μας, η αυτο-αναγνώριση την οποία πετυχαίνουμε μέσω της φιληδονίας, το να  γνωρίσουμε τον κόσμο, το να αισθανθούμε ότι οι απόψεις μας έχουν πέραση στους πολλούς;  Συχνά οι άνθρωποι αισθανόμαστε θυμό, όταν διαβλέπουμε ότι αυτό που θέλουμε, αυτό που πιστεύουμε ως το σημαντικότερο στη ζωή μας δεν γίνεται αποδεκτό. Δεν εκπληρώνεται. Και ριχνόμαστε ενίοτε σε έναν μάταιο αγώνα, προκειμένου να πείσουμε τους άλλους για την ορθότητα των σκέψεων και των επιθυμιών μας, για το ότι το πρόσωπό μας μπορεί να είναι το κέντρο της ζωής τους, για το ότι τελικά αξίζουμε να είμαστε οι σημαντικοί. Πληγωνόμαστε όταν διαπιστώνουμε ότι μένουμε μόνοι μας. Ότι οι άλλοι δεν μας καταλαβαίνουν. Ότι όσα κι αν είναι τα επιχειρήματά μας, δεν καταφέρνουμε να τα συμμεριστούν οι άλλοι. Και τότε ο κόσμος μοιάζει μικρότερος. Κάποτε ζητούμε, όσοι πιστεύουμε στον Θεό, από Εκείνον να μας βοηθήσει να εκπληρώσουμε και να ζήσουμε ό,τι πολύτιμο.

Πέμπτη 10 Σεπτεμβρίου 2015

Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς 2015, 25&26 Σεπτεμβρίου, Ξάνθη


Ο τίτλος του φετινού εορτασμού των Ευρωπαϊκών Ημερών Πολιτιστικής Κληρονομιάς είναι: «Βία και Ανεκτικότητα». Το Κέντρο Ευρωπαϊκής Πληροφόρησης Europe Direct Ξάνθης και η Φιλοπρόοδη Ένωση Ξάνθης, σας προσκαλούν την Παρασκευή 25 και το Σάββατο 26 Σεπτεμβρίου, στο Λαογραφικό και Ιστορικό Μουσείο Ξάνθης για δωρεάν είσοδο και ξενάγηση στο Μουσείο και συμμετοχή σε βιωματικό εργαστήριο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα. Και τις δυο ημέρες θα προβληθούν ταινίες σχετικές με τη Βία και την Ανεκτικότητα. Ο μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων στο εργαστήριο είναι 15 άτομα. Συμμετοχή μπορείτε να δηλώνετε μέχρι τις 20 Σεπτεμβρίου στο europedirect@duth.gr (link sends e-mail)

Τετάρτη 19 Αυγούστου 2015

Επερώτηση 24 βουλευτών της ΝΔ για την... εξαφάνιση της Γενοκτονίας από την ύλη της Γ’Λυκείου


Το θέμα της αφαίρεσης από την εξεταστέα-διδακτέα ύλη της Ιστορίας της Γ΄ Λυκείου του κεφαλαίου «Ο Παρευξείνιος Ελληνισμός κατά τον 19ο και 20ό αιώνα», ιδίως της Γενοκτονίας των Ποντίων, φέρνουν στη Βουλή με επερώτησή τους 24 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας. Όπως τονίζουν, η αφαίρεση του κεφαλαίου για τον Παρευξείνιο Ελληνισμό από τη διδακτέα-εξεταστέα ύλη, εντός του οποίου αναπτύσσονται και τα ιστορικά γεγονότα της γενοκτονίας των Ποντίων, πραγματοποιήθηκε άνευ διαλόγου με τους εμπλεκόμενους φορείς. Μάλιστα, το υπουργείο Παιδείας δεν δικαιολόγησε την απόφασή του αυτή, ούτε γνωστοποίησε την ύπαρξη σχετικής μελέτης στην οποία βασίζονται οι μεταβολές της ύλης. Το γεγονός αυτό υποδηλώνει ότι «τα κριτήρια δεν είναι επιστημονικά, στόχος των οποίων είναι η διδασκαλία της ιστορίας του έθνους μας αντικειμενικά και αμερόληπτα, αλλά ιδεοληπτικά που εξυπηρετούν συγκεκριμένους ιδεολογικούς σκοπούς και αποσκοπούν στην καλλιέργεια συνειδήσεων με συγκεκριμένο περιεχόμενο».

Σάββατο 15 Αυγούστου 2015

Η πορεία 1.700 ετών της ιστορικής και θαυματουργής εικόνας της Παναγίας Σουμελά...


Στο λίκνο του ποντιακού ελληνισμού, την Παναγία Σουμελά στον Πόντο, σε μια από τις μεγάλες στιγμές της Ορθοδοξίας, οι ψαλμωδίες του Οικουμενικού Πατριάρχη Βαρθολομαίου θα αντηχήσουν σήμερα όπως παλιά, όταν υπήρχαν μοναχοί, στις ρεματιές και τα φαράγγια του όρους Μελά, θα κατηφορίσουν ως τα γάργαρα και ορμητικά νερά του Πυξίτη, ενώ ο άνεμος θα τις σκορπίσει παντού για ν’ αναγγείλει ότι η Ρωμανία ανθεί εκεί στα κακοτράχαλα βουνά...Στην ενδιαφέρουσα ιστορία αυτής της εικόνας θα αναφερθούμε στο σημερινό μας σημείωμα. Η θαυματουργή εικόνα (μαζί με άλλες δύο) ιστορήθηκε στη Θήβα από τον Ευαγγελιστή Λουκά τον 4ο αιώνα, και μετά το θάνατο του ο μαθητής του Ανανίας την μετέφερε στην Αθήνα και την τοποθέτησε ως «Παναγία η Αθηνιώτισσα» στον Παρθενώνα, που είχε μεταβληθεί τότε σε ναό της Αγίας Σοφίας. Έμεινε εκεί για λίγα χρόνια και μετά τοποθετήθηκε στον νεόκτιστο ναό της «Μεγάλης Παναγίας» στη στοά του Αδριανού, ο οποίος καταστράφηκε στη μεγάλη πυρκαγιά του 1885 και κατεδαφίστηκε. Η Παναγία η Αθηνιώτισσα σε σχέδιο του Μανόλη Κορρέ. Η εικόνα παρέμεινε στο ναό έως το 385. Κατά την παράδοση παρουσιάστηκε η Παναγία στους μοναχούς Βαρνάβα (κατά κόσμον Βασίλειο) και Σωφρόνιο (κατά κόσμον Σωτήριχο), θείο κι ανιψιό, και τους ζήτησε να ιδρύσουν μοναστήρι στο όνομά της στον Πόντο και να εγκαταστήσουν εκεί την εικόνα της.

Tα τριακόσια ονόματα της Παναγίας...

Προσθήκη λεζάντας
Η πίστη, η αγάπη, η γόνιμη σκέψη και η εφευρετικότητα καλλιτεχνών, λογίων, αλλά και του απλού πιστού λαού προς την Παναγία, έτσι όπως αποτυπώνεται στις επωνυμίες της σε όλη την χώρα. Στων  Ελλήνων όλες τις κοινότητες στην εορτή της Παναγίας γίνονται μεγάλα πανηγύρια και μαζεύονται σ’ αυτά όλοι, από όπου κι αν ζουν, από κάθε μέρος του πλανήτη. Η πίστη, η αγάπη, η γόνιμη σκέψη και η εφευρετικότητα όχι μόνο των καλλιτεχνών και των λογίων, αλλά και του απλού πιστού λαού προς την Παναγία φαίνεται και από τις επωνυμίες που της έχουν δώσει, που ξεπερνούν  τις τριακόσιες και που μπορούν να χωριστούν σε οκτώ κατηγορίες.
1. Από την παράσταση της Παναγίας στην εικόνα. Τέτοια ονόματα είναι της Βρεφοκρατούσας, της Γλυκοφιλούσας, της Γαλακτοτροφούσας, της Πλατυτέρας των Ουρανών, της Οδηγήτριας, της Εσφιγμένης και άλλα. Είναι ακόμη το επίθετο "Δεξιοκρατούσα", ή "Δεξιά", όταν κρατάει τον Χριστό στο δεξί της χέρι και όχι προς το μέρος της καρδιάς της. Ακόμη "Μεγαλομμάτα", όταν ο εικονογράφος έχει ιστορήσει την Παναγία με μεγάλα μάτια.

Η ΜΗΤΡΟΘΕΟΣ ΝΕΚΡΟΦΟΡΟΣ ΜΥΡΙΖΟΥΣΑ


Η πίστη είναι στηριγμένη στο παράδοξο.  Υπερβαίνει τα όρια, τα μέτρα της λογικής. Μας οδηγεί στην υπέρβαση των φυσικών όρων, αυτών που ο ανθρώπινος νους μπορεί να συλλάβει και να αποδεχθεί. Γι’ αυτό και ονομάζεται πίστη το παράδοξο. Παρότι έχει τη δική του λογική, για όσους επιμένουν να βλέπουν τον κόσμο και τη ζωή μόνο με τον λόγο, απαιτείται ένα άλμα για να το αποδεχθεί κάποιος. Είναι όπως η τέχνη. Μπορεί κάποιος να εξηγήσει την ακολουθία των μουσικών φθόγγων  που συνθέτουν ένα μουσικό αριστούργημα, δεν μπορεί όμως να εξηγήσει γιατί αυτή ακολουθία συγκινεί, γαληνεύει, ομορφαίνει, ενίοτε και νοηματοδοτεί τη ζωή. Η πίστη, όπως και η τέχνη, είναι τα δώρα του Θεού στον άνθρωπο για να μην νικηθεί από τον ορθολογισμό. Να συνειδητοποιήσει ότι υπάρχει μία πραγματικότητα καμωμένη και από υλικά του παρόντος κόσμου, τα οποία όμως συναντιούνται με τον Άχρονο, ο Οποίος είναι την ίδια στιγμή ο Δημιουργός και Ανακαινίζων τα πάντα και τους πάντες και μας υποδέχεται σε έναν τρόπο που δεν θα έχει τέλος, φθορά, θάνατο. Όπου οι απορίες του νου θα απαντηθούν όχι με λογικές και φιλοσοφικές κατηγορίες, αλλά δια της αγάπης. Όπου η ζωή θα γίνει μόνο χαρά και τα πάντα θα είναι πεπληρωμένα φωτός.

        Πριν φτάσουμε όμως εκεί, ο καθένας μας καλείται να οικειωθεί το παράδοξο. Να το αποδεχθεί με εμπιστοσύνη. Να το μοιραστεί στη ζωή της Εκκλησίας. Να το γιορτάσει. Να το αφήσει να μιλήσει στην ύπαρξή του. Να μην επιτρέψει στο ορθολογιστικό να κλείσει τις πόρτες στο αιώνιο.  Να ακολουθήσει δηλαδή την οδό που ακολούθησε το πιο ξεχωριστό πρόσωπο στην ανθρώπινη ιστορία: η Υπεραγία Θεοτόκος.