Ο κόμης Φερδινάνδος φον Ζέπελιν γεννήθηκε το 1838 κι ακολούθησε το στρατιωτικό επάγγελμα, φτάνοντας ως το βαθμό του στρατηγού. Ενδιαφερόταν για τα αερόστατα και παρακολουθούσε από κοντά την τελειοποίησή τους. Κάποια στιγμή, σκέφτηκε πως το πρόβλημά τους οφειλόταν στο σφαιρικό σχήμα που επέτρεπε στον άνεμο να τα παρασύρει.
Κατασκεύασε ένα μακρόστενο αερόπλοιο με πηδάλιο και με στερεό περίβλημα, μέσα στο οποίο τοποθέτησε ασκούς γεμάτους ελαφρό αέριο που να του επιτρέπουν να ανυψώνεται. Δημιουργήθηκε έτσι το «ζέπελιν», όπως ονομάστηκε. Το πρώτο τέτοιο αερόπλοιο δοκιμάστηκε στα 1900. Ανυψώθηκε εύκολα, κινήθηκε στον αέρα προς τη διεύθυνση που επέλεξε ο πιλότος του και, ύστερα από είκοσι λεπτά πλοήγησης, άρχισε τη διαδικασία προσγείωσης. Κάτι όμως, δεν πήγε καλά και το πρώτο ζέπελιν τσακίστηκε στο έδαφος. Ο κόμης βάλθηκε να τελειοποιήσει το δημιούργημά του. Οι συνεχείς βελτιώσεις επέτρεψαν να αρχίσει κανονικές πτήσεις, από το 1906. Κατασκευάστηκαν πολλά ζέπελιν, όλα γεμάτα υδρογόνο, που δρομολογήθηκαν σε αερομεταφορές ανθρώπων και εμπορευμάτων. Με την έκρηξη του Α’ Παγκοσμίου πολέμου, τα ζέπελιν χρησιμοποιήθηκαν ως αναγνωριστικά και βομβαρδιστικά.
Με αυτά, οι Γερμανοί βομβάρδισαν πόλεις της Γαλλίας και της Αγγλίας. Οι αντίπαλοί τους τα χρησιμοποίησαν προς το τέλος του πολέμου. Στις 4 Μαρτίου 1917, ο φον Ζέπελιν πέθανε σε ηλικία 79 χρόνων. Τα ζέπελιν συνέχισαν να τελειοποιούνται, να αποκτούν τεράστιες διαστάσεις και πανίσχυρες μηχανές, ώστε να μπορούν να διανύουν μεγάλες αποστάσεις, μεταφέροντας ως και εκατό επιβάτες καθένα και πετώντας σε ύψος 150 με 200 μέτρα πάνω από τη γη. Στα 1928, το «Γκραφ Ζέπελιν» πέρασε πάνω από τον Ατλαντικό, καλύπτοντας την απόσταση σε 72 ώρες, χωρίς σταθμό και μεταφέροντας εμπορεύματα.
πηγή: historyreport.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου