Στα 1860, ο Γάλλος Ετιέν Λενουάρ προχώρησε σε μια σπουδαία εφεύρεση: Ανακάλυψε τη μηχανή εσωτερικής καύσης: Μια μικρή μονοκύλινδρη συσκευή που παρήγε κίνηση με καύσιμο τοποθετημένο μέσα της και όχι έξω από αυτήν, όπως γινόταν με τις ατμοκίνητες μηχανές. Η εφεύρεση εξελίχθηκε από Γερμανούς και χρησιμοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία για να κινούνται μηχανές σε μικρά εργοστάσια (μηχανουργεία, τυπογραφεία κ.λπ.). Ο Γερμανός Κάρολος Μπενζ σκέφτηκε να χρησιμοποιήσει τη μηχανή εσωτερικής καύσης για την κίνηση οχημάτων. Στα 1885, το πρώτο στον κόσμο αυτοκίνητο έκανε την εμφάνισή του: Είχε τρεις τροχούς (δυο μπροστά, ένα πίσω) με ακτίνες σαν του ποδηλάτου, μια μόνο θέση, αυτή του οδηγού, και τετράχρονο μονοκύλινδρο κινητήρα. Έκαιγε βενζίνη και κάλυπτε, σε μια ώρα, απόσταση 13 χμ. Την ίδια χρονιά (29 Αυγούστου 1885) κυκλοφόρησε και η πρώτη μοτοσικλέτα. Κατασκευάστηκε κι αυτή στη Γερμανία από τον Γκότλιντ Ντέμλερ. Στις 29 Ιανουαρίου 1986, ο Κάρολος Μπενζ έπαιρνε στα χέρια του την πατέντα για το πρώτο βενζινοκίνητο αυτοκίνητο.
Την ίδια χρονιά, ο Ντέμλερ παρουσίασε το τετράτροχο αυτοκίνητο ενός ίππου που έκαιγε πετρέλαιο. Το νέο όχημα προκάλεσε τεράστιο ενδιαφέρον ανάμεσα στους πλούσιους της εποχής.
Οι δυο τους, ίδρυσαν εταιρεία παραγωγής αυτοκινήτων. Την είπαν «Ντέμλερ Μπενζ». Τον Μάρτιο του 1901, παρουσίασαν ένα πανέμορφο και πανάκριβο αυτοκίνητο με τετρακύλινδρο κινητήρα περίπου έξι λίτρων και δυνατότητα απόδοσης 35 ίππων: Έκανε την εμφάνισή του στους δρόμους της γαλλικής Νίκαιας. Ανήκε στον γενικό πρόξενο της Αυστροουγγρικής αυτοκρατορίας και κατασκευάστηκε ειδικά γι’ αυτόν. Η εταιρεία το βάφτισε με το όνομα της κόρης του αγοραστή: Μερσεντές!
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, από τα τέλη του 19ου αιώνα, το Ντιτρόιτ είχε μεταβληθεί σε κέντρο παραγωγής αυτοκινήτων. Στις 4 Ιουνίου 1896, ο Χένρι Φορντ δοκίμασε το πρώτο του αυτοκίνητο στους δρόμους της πόλης. Ως τότε, το αυτοκίνητο αποτελούσε «παιχνίδι των πλουσίων» καθώς ήταν πανάκριβο και είχε ανάγκη από πολλά χρήματα για τη συντήρησή του. Από το 1899, στο Ντιτρόιτ, ο Χένρι Φορντ προσπαθούσε να κατασκευάσει αυτοκίνητο προσιτό στους πολλούς. Στα 1908, παρουσίασε το «μοντέλο Τ» που κόστιζε 850 δολάρια. Ως τα 1927, είχαν πουληθεί δεκαπέντε εκατομμύρια από αυτό. Το αυτοκίνητο μπήκε στη ζωή του ανθρώπου και κυριολεκτικά του την άλλαξε.
πηγή: http://www.historyreport.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου