Κ. Γ. Παπαδημητρακόπουλος
Τελευταῖα γίνεται πολὺ συζήτηση γιὰ τὶς ἀποκαλούμενες «διατροφικὲς διαταραχές», ποὺ δὲν εἶναι ἄλλες ἀπὸ τὴν νευρικὴ ἀνορεξία καὶ τὴ βουλιμία, οἱ ὁποῖες ἔχουν μεγάλη ἔκταση στοὺς νέους καὶ ἰδιαίτερα στοὺς ἐφήβους.
Ἡ νευρικὴ ἀνορεξία πλήττει πολὺ πιὸ συχνὰ τὰ κορίτσια ἀπ’ ὅτι τὰ ἀγόρια καὶ ἐμφανίζεται ἀκόμη καὶ στὴν ἡλικία τῶν 12 ἐτῶν, εἶναι σοβαρότερη ὡς πάθηση ἀπὸ τὴν βουλιμία κι ἔχει τὸ μεγαλύτερο ποσοστὸθνησιμότητας (20%)!
Τὸ κακὸ εἶναι ὅτι ἡ νευρικὴ ἀνορεξία ἐξελίσσεται πλέον σὲ κίνημα, μὲ χαρακτήρα ἀκόμη καὶ ἰδεολογικό, μὲ καταστρεπτικὲς συνέπειες στὴ νέα γενιά. Οἱ ἀνορεκτικοὶ φθάνουν νὰ καταδικάζουν τὸν ἑαυτό τους σὲσυνειδητὴ αὐτοκαταστροφὴ διὰ τῆς ἀσιτίας, ἡ ὁποία ἐνέχει ὑποσυνείδητη ἐπιθυμία θανάτου, ὅπως ἀναφέρουν οἱ εἰδικοί!
Ἀξίζει νὰ τὸ δοῦμε… Περὶ τίνος ἀκριβῶς πρόκειται; Ἂν καὶ πολλοὶ εἶναι οἱ παράγοντες ποὺ θεωροῦνται ὑπεύθυνοι γιὰ τὴ γέννηση καὶ τὴ συντήρηση αὐτῶν τῶν διαταραχῶν, τελευταῖα ἔχει γίνει σαφὲς πὼς πρόκειται γιὰ «πολιτισμικὲς διαταραχές», ὅπως ἀποκαλοῦνται.
Αὐτὸ σημαίνει πὼς γεννιοῦνται καὶ συντηροῦνται ἀπ’ τὰ πρότυπα ὀμορφιᾶς, ποὺ προβάλλει ἡ κοινωνία μας. Τὸ πρόβλημα αὐτὸ παρατηρεῖται στὶς δυτικὲς κοινωνίες. Μάλιστα παιδιὰ ἀπὸ χῶρες τῆς Ἀσίας, ποὺμετανάστευσαν στὴν Ἀγγλία, ἀνέπτυξαν τὶς διαταραχὲς αὐτὲς ἀμέσως μόλις ἦρθαν σὲ ἐπαφὴ μὲ τὶς νέες ἀξίες ὀμορφιᾶς!
Τὰ συμπτώματα τῆς νευρικῆς, εἰδικά, ἀνορεξίας εἶναι ὅτι αὐτὸς ποὺ πάσχει ἀπ’ αὐτὴν… – δὲν εἶναι ἱκανοποιημένος ἀπ’ τὸ σῶμα του – ἀρνεῖται νὰ διατηρήσει τὸ σωματικό του βάρος στὰ ἐπίπεδα τοῦ κατώτερου φυσιολογικοῦ – βιώνει ἔντονα τὸν φόβο νὰ μὴ τὸ αὐξήσει καὶ προσαρμόζει ὅλη τὴ ζωὴ του γύρω ἀπ’ αὐτὸ – πιστεύει ὅτι τὸ βάρος του εἶναι μεγαλύτερο τοῦ φυσιολογικοῦ – ἔχει ἐμμονὴ στὰ πρότυπα ὀμορφιᾶς – διαθέτει χαμηλὴ αὐτοεκτίμηση κ.λπ.
Στὴ Γαλλία ψηφίστηκε νόμος γιὰ τὴν ἐπιβολὴ αὐστηρῶν ποινῶν γιὰ τοὺς ὑπευθύνους διευθύνσεων τοῦ Internet, ἀλλὰ καὶ ἐκδόσεων, ποὺ ἐκφράζουν θέσεις ὑπὲρ τῆς νευρικῆς ἀνορεξίας ἢ δίνουν ὁδηγίεςἐνθαρρύνοντας τὶς νεαρὲς κοπέλλες, ἀλλὰ ἀκόμη καὶ ἀνήλικα κορίτσια, νὰ ὑποβάλλονται σὲ ἐξαντλητικὲς δίαιτες.
Μάλιστα ἔχουν καταγραφεῖ κάπου 400 ἠλεκτρονικὲς διευθύνσεις τοῦ διαδικτύου, οἱ ὁποῖες προωθοῦν μὲ τὰ ψευδώνυμα «ana» καὶ «mia» τὴν ἀνορεξία, ἀλλὰ καὶ τὴν βουλιμία! Χαρακτηριστικὴ εἶναι ἡ περίπτωση γαλλικῶν μπλὸγκ μὲ τίτλο… [σημ.: Τα ονόματα αφαιρέθηκαν από την ιστοσελίδα μας για ευνόητους λόγους], ποὺ ἐνθαρρύνουν τὰ κορίτσια νὰ ἀρνοῦνται τὸ φαγητὸ καὶ νὰ παίρνουν καθαρτικά, ὥστε νὰ κάνουν τὸ σῶμα τους νὰ μοιάζει μὲ αὐτὰ τῶν προτύπων τους, δήλ. τῆς Νικὸλ Ρίτσι καὶ τῆς Βικτόρια Μπέκαμ!
Ἡ Ὑπουργὸς Ὑγείας τῆς Γαλλίας Ροζελὶν Μπασλὸ εἶπε: «Ἔχουμε παρατηρήσει ὅτι τὸ περιβάλλον ποὺ δημιουργεῖται στὴν κοινωνία ἀπὸ τὰ ΜΜΕ μοιάζει νὰ εὐνοεῖ τὴν ἀναγκαιότητα διαταραγμένων συμπεριφορῶν ὑποσιτισμοῦ καὶ γι’ αὐτὸ πιστεύω ὅτι εἶναι ἀπαραίτητο νὰ δράσουμε».
Τὸ κίνημα τῶν… «pro-ana»!
Ἡ λέξη «pro-ana» προέρχεται ἀπ’ τὸ «promote» καὶ τὸ «anorexia» καὶ σημαίνει «προωθῶ» τὴν «ἀνορεξία»! Πίσω τους ὑπάρχει ἕνας ὁλόκληρος κόσμος, ἕνα πρωτότυπο κίνημα, θὰ λέγαμε φοβερὸ καὶ ἀπαίσιο! Ἡπρώτη «αἴσθηση», ποὺ μπορεῖ νὰ ἔχει κανεὶς γι’ αὐτό, εἶναι τὸ διαδίκτυο!
Γιατί τὸ κίνημα αὐτὸ οὐσιαστικὰ εἶναι κίνημα μέσῳ τοῦ διαδικτύου, τὸ ὁποῖο τὸ διαμορφώνει, τὸ προβάλλει καὶ τὸ ἐπιβάλλει!
Ἂς σημειωθεῖ ὅτι οἱ σχετικὲς ἱστοσελίδες αὐξάνουν ραγδαῖα μὲ διάφορους τίτλους καὶ ὀνόματα. Ἔτσι, ἐνῶ οἱ ἱστοσελίδες αὐτὲς τὸ 2003 ἦταν μόλις 6.500 τὸ 2010 ἔφθασαν τὰ 2.600.000! Πολλὲς ἀπ’ αὐτὲς ἔχουν πλέον καταργηθεῖ, ὅμως κάθε λεπτὸ δημιουργοῦνται νέες.
Ἀξίζει νὰ σημειωθεῖ ἀκόμη πὼς ὅλες τους ἔχουν μία ἰδιάζουσα ὁμοιότητα καὶ κάποια κοινὰ χαρακτηριστικά. Τὸ κίνημα αὐτὸ ἔχει τὴν ἀνορεξία ὡς πρότυπο ζωῆς καὶ ὡς ἰδεολογία ἀκόμη! Μάλιστα χρησιμοποιοῦν καὶ τὴν ὁρολογία «Thinspiration », ποὺ προέρχεται ἀπ’ τὶς λέξεις «thin» καὶ «inspiration» ποὺ ἑρμηνεύονται ὡς ἐκεῖνον ποὺ «ἐμπνέεται» ἀπ’ τὸ «ἀδύνατο»!
Ἐκεῖ ποὺ στοχεύει τὸ κίνημα αὐτὸ εἶναι νὰ προάγει τὴν ἀνορεξία ὄχι μόνο στὸ ἐπίπεδο τῆς σίτισης, ἀλλὰ καὶ σ’ ὁλόκληρη τὴ ζωὴ τῶν μελῶν του, ἡ ὁποία πρέπει νὰ χαρακτηρίζεται ἀπὸ τὸν μέχρι θανάτου αὐτοέλεγχο, τὴν αὐτοσυγκράτηση καὶ τὴν τελειότητα!
Δηλαδὴ ξεκινᾶ ἀπ’ τὴ διατροφὴ καὶ ὁλοκληρώνεται στὸν τρόπο ποὺ τὸ ἄτομο σκέφτεται, νοιώθει καὶ ἀλληλεπιδρᾶ μὲ ἄλλα ἄτομα!
Γράφει ἡ ἐφημ. «Καθημερινή»: «Στὶς σελίδες αὐτές, ἡ διατροφικὴ διαταραχὴ «μεταμορφώνεται» σὲ ἐναλλακτικὸ –καὶ ἄκρως ἐπικίνδυνο– τρόπο ζωῆς, σὲ πρότυπο(;) ὀμορφιᾶς, σὲ κοινὸ σημεῖο ἀναφορᾶς νέων ἀπ’ὅλο τὸν κόσμο». Ἐκεῖ δὲ κυκλοφοροῦν ἑκατομμύρια φωτογραφίες μὲ κοκκαλιάρηδες ἀνθρώπους τὰ ὁποῖα, ἀντὶ νὰ εἶναι πρότυπα πρὸς ἀποφυγή, εἶναι δυστυχῶς πρότυπα ὀμορφιᾶς, δύναμης, ἐπιτυχίας καὶ ζωῆς!
Γι’ αὐτοὺς ἡ ἀνορεξία εἶναι ἡ ἀπόλυτη ὀμορφιά, ἡ τελειότητα, ἡ ἁγνότητα, ἡ δύναμη, ἡ πίστη, τὸ ἰδανικό, ἡ ἀφοσίωση, ἡ ἀγάπη καὶ τὸ μῖσος μαζί! Οἱ «πιστοὶ» ἀνορεκτικοὶ τὰ υἱοθετοῦν καὶ τὰ ἀκολουθοῦν αὐτὰἀπολύτως κι ἔχουν ὡς μοναδικὸ προορισμὸ νὰ ἐπιτύχουν τὸ «τέλειο», ποὺ εἶναι αὐτὸ τὸ ἀποστεωμένο ἀνορεκτικὸ σῶμα!
Ἐπιπλέον, ὅπως γράφει «Τὸ Βῆμα», «ἡ “ana” (=ἀνορεξία) παρουσιάζεται αὐστηρὴ καὶ ἀπαιτητική, ζητώντας ἀπ’ τοὺς πιστοὺς νὰ ζοῦν βάσει τῶν κανόνων της.
Γιὰ παράδειγμα, σὲ μία σελίδα μιλάει ἡ θεὰ “Ana”: Εἶμαι ἐκεῖ ὅταν ξυπνᾶς τὸ πρωὶ καὶ τρέχεις στὴ ζυγαριά, ὅταν δὲν θέλεις νὰ φᾶς μπουκιά… Εἶμαι ἐχθρὸς καὶ φίλη σου… Προσεύχεσαι σ’ ἐμένα νὰ ρίξω τὸβάρος σου… Θέλω νὰ μὲ κρύβεις ἀπ’ τὸν κόσμο, νὰ μὴ μάθει κανεὶς τίποτε …παρουσιάσου σωστὰ στὸν κόσμο, στήσου ἴσια, ρούφα πιὰ αὐτὴ τὴν κοιλιά, παλιοαγελάδα! Μὲ ἀηδιάζεις! Ἂν τολμήσεις καὶ φᾶς, θὰ σὲἀναγκάσω νὰ πέσεις πάνω ἀπ’ τὴν τουαλέτα, νὰ πιέσεις τὰ δάχτυλα στὸν λαιμό σου καὶ νὰ ξερνᾶς ὥσπου νὰ φτύνεις αἷμα! Ὑπάκουσε! Εἶσαι δική μου! Μοῦ ἀνήκεις!».
Εἶναι πολὺ χαρακτηριστικὸ δὲ τὸ γεγονός, πὼς στὶς ἱστοσελίδες αὐτὲς συναντῶνται οἱ ἀνὰ τὸν κόσμο ἀνορεκτικοί, οἱ ὁποῖοι δίνουν κουράγιο ὁ ἕνας στὸν ἄλλο, δὲν παραδέχονται μὲ τίποτα πὼς εἶναι ψυχικὰἀσθενεῖς, ἀρνοῦνται πεισματικὰ τὸν ὅρο «διαταραχή», εἶναι ὑπερήφανοι γιὰ τὴν ἐπιλογή τους ποὺ τὴν θεωροῦν μάλιστα καὶ δρόμο γιὰ τὴν τελειότητα, καὶ καταδικάζουν τὴν κοινωνία ποὺ τοὺς ἀπορρίπτει, καὶ γενικὰπροσπαθοῦν νὰ διατηρήσουν ὅλοι μαζὶ ζωντανὸ καὶ μὲ πολὺ καμάρι τὸν κόσμο τους!1
Γράφει γιὰ παράδειγμα μία τέτοια ἀνορεκτική: «Αἰσθάνομαι τόσο ὑπερήφανη, ποὺ βρίσκομαι μαζί σας, μαζὶ στὸν ἀγώνα μας, μαζὶ στὴ ζωὴ καὶ στὸν θάνατο, στὰ καλὰ καὶ στὰ κακά. Ἡ Αna μὲ κρατάει στὰ χέρια της μὲ ἀγάπη καὶ μοῦ ψιθυρίζει ὅτι ὅλα θὰ πᾶνε καλά.
Ὅτι ἐδῶ κανεὶς δὲν θὰ μὲ πειράξει. Ἐδῶ εἶναι ὁ κόσμος μου. Ἐδῶ θέλω νὰ εἶμαι. Μαζί σας, ἀδέλφια μου»! Γράφει καὶ μία ἄλλη ἀνορεκτική: «Ἐδῶ καὶ τρεῖς ἡμέρες ἔπαψα νὰ τρώω. Δὲν ἔχω δύναμη νὰ κινηθῶ. Κοιτάζω ἔξω ἀπὸ τὸ παράθυρο δίχως νὰ βλέπω. Νιώθω τὸν χρόνο νὰ κυλάει ἀργά. Ὁ πόνος μου ἀξίζει... εἶναι ἡ σωτηρία μου»!
Οἱ ἀντιλήψεις τῶν ἀνορεκτικῶν
Χωρὶς τὴν ἀνορεξία αἰσθάνονται μηδαμινοί, ἕνα «τίποτε»! Περιγράφουν τὸν ἑαυτό τους ὡς κενὸ χωρὶς τὴν «Ana», τιποτένιο! Μὲ τὴν «Ana» ὅμως, εἶναι σημαντικοί, ἔχουν ταυτότητα, ὑπάρχουν καὶ ζοῦν! Τί φοβερό! Τί διαβολικό! Κι ἐκεῖνο τὸ «Ana» τὸ γράφουν πάντα μὲ κεφαλαῖο, τὸ ἀποκαλοῦν θεά, δέχονται τὶς ὅποιες προσταγὲς ὡς αὐτῆς τῆς θεᾶς, στὴν ὁποία ἀπόλυτα ὑπακούουν! Θεέ μου! Μέλη τοῦ ἐν λόγῳ«κινήματος» εἶναι ἔφηβες κοπέλλες ἢ καὶ νεαρὲς γυναῖκες δυτικῶν χωρῶν, ποὺ πάσχουν ἀπὸ ἀνορεξία, ποὺ δημιουργοῦν μία ἄτυπη ὡστόσο δὲ συμπαγῆ κλειστὴ κοινότητα!
Στὶς σχετικὲς ἱστοσελίδες μπορεῖ νὰ βρεῖ κανεὶς τὰ πάντα. Ἀπὸ διαιτολόγια, θερμιδομετρητὲς καὶ φωτογραφίες ἀνορεκτικῶν μοντέλων, μέχρι ποιήματα καὶ ἄλλα κείμενα προώθησης τῆς ἰδεολογίας, ἀλλὰ καὶτρόπους νὰ μείνει κρυφὸ τὸ πρόβλημα ἀπ’ τὴν οἰκογένεια! Στὶς ἱστοσελίδες αὐτὲς δίνουν κουράγιο ὁ ἕνας στὸν ἄλλο καὶ ἀναπαράγουν ἐντολὲς-παραινέσεις σὰν αὐτές: – «Ἂν δὲν εἶσαι ἀδύνατη, εἶσαι χοντρή»! – «Αὐτὸποὺ θέλουν οἱ γιατροὶ εἶναι νὰ σὲ κάνουν χοντρὸ ἀμερικανάκι»! – «Τὸ νὰ εἶσαι ἀδύνατη εἶναι πιὸ σημαντικὸ ἀπ’ τὸ νὰ εἶσαι ὑγιής»!
Ἀλλ’ εἶναι πολὺ σημαντικὰ αὐτὰ ποὺ γράφει ἡ ἐφημερίδα «Τὸ Βῆμα». Ἂς τὰ προσέξουμε: «Διαβάζοντας συζητήσεις μεταξὺ τῶν μελῶν, τὰ κείμενα ποὺ παρουσιάζουν, τὰ ποιήματα, τὰ τραγούδια καὶ ἄλλα, εἶναι εὔκολο γιὰ κάποιον νὰ διακρίνει τὴ δυστυχία, τὴ μοναξιά, τὴν ἀπελπισία, ἀλλὰ καὶ τὸν κοινωνικὸ ἀποκλεισμὸ, ποὺ ἀντιμετωπίζουν, καθὼς καὶ τὴν κριτικὴ ποὺ τοὺς ἀσκεῖται ἀπὸ γνωστοὺς καὶ ἀγνώστους γιὰ τὴν “ἄρρωστη”, ὅπως λένε ἐμφάνισή τους».
Ὁ Καθηγητὴς Ψυχιατρικῆς στὸ Πανεπιστήμιο Ἀθηνῶν κ. Γ. Χριστοδούλου, μὲ ἀφορμὴ τὸν θάνατο 20χρονης φοιτήτριας, ποὺ ἔπασχε ἀπὸ χρόνια ἀνορεξία, δήλωσε: «Δὲν πρόκειται γιὰ ἀνορεξία μὲ τὴν ἔννοια τῆςἀπουσίας ὄρεξης. Τὸ ἄτομο συνειδητὰ δὲν καταναλώνει τροφὲς, ποὺ ἔχουν πολλὲς θερμίδες, ἐνῶ ἂν συμβεῖ αὐτό, τὶς ἀποβάλλει... προκαλώντας ἐμετό. Συχνά, ἡ ἀνορεξία εἶναι ἰσοδύναμο τῆς κατάθλιψης. Ἡ κοπέλλα καταδικάζει τὸν ἑαυτό της σὲ αὐτοκαταστροφὴ διὰ τῆς ἀσιτίας, ἡ ὁποία ἐνέχει ὑποσυνείδητη ἐπιθυμία θανάτου»!
Στὴ Γαλλία βουλευτὲς υἱοθέτησαν τὴν ποινὴ τῶν δύο χρόνων φυλάκισης γιὰ ὅσους προωθοῦν τὰ «πιστεύω» τῶν ἱστοσελίδων αὐτῶν, ἐνῶ ἡ Ὑπουργὸς Ὑγείας Ροζελὶν Μπασλὸ ἀνέφερε ὅτι «τὰ μηνύματα ποὺστέλνονται μέσῳ τῶν ἱστοσελίδων αὐτῶν εἶναι μηνύματα θανάτου. Ἡ χώρα μας θὰ πρέπει νὰ ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ τὰ στιγματίσει καὶ νὰ καταδικάσει αὐτοὺς ποὺ κρύβονται πίσω ἀπ’ αὐτές».
Καὶ νὰ σκεφθεῖ κανεὶς ὅτι οἱ ἱστοσελίδες αὐτὲς, ποὺ τροφοδοτοῦν τὸ ἐν λόγῳ κίνημα εὔκολα μποροῦν νὰ ἐντοπιστοῦν ἀπ’ τὰ παιδιὰ καὶ τοὺς ἐφήβους μὲ γνωστὲς τὶς συνέπειες. Οἱ ἀνορεκτικοὶ βέβαιαὑποστηρίζουν πὼς δὲν ἀποτελοῦν κίνδυνο γιὰ τὴν κοινωνία καὶ τοὺς ἐπισκέπτες τους στὸ διαδίκτυο! Καὶ τί μὲ αὐτό; Αὐτοὶ δὲν παραδέχονται κἄν πὼς πάσχουν ἀπὸ κάτι, οὔτε καὶ ὅτι κάνουν λάθος σὲ κάτι καὶἀρνοῦνται κάθε βοήθεια… «Ἂν δεχθοῦμε ὅτι τὸ περιεχόμενο τῶν ἱστοσελίδων “pro-ana” εἶναι ἀρρωστημένο, παρανοϊκὸ καὶ προωθεῖ “πιστεύω” καὶ πρότυπα, τὰ ὁποῖα θὰ ἔπρεπε νὰ καταπολεμηθοῦν, τί κάνουμε ὡς κοινωνία, γιὰ νὰ σταματήσουμε ἕνα τέτοιο κίνημα;», ἀναρωτήθηκε δημοσιογράφος. Κι ὅμως! Ὅπως ἔγραψε ἡ ἐφημ. «Καθημερινή», «σύμφωνα μὲ τοὺς εἰδικούς, τὰ “πετσὶ καὶ κόκκαλο” μοντέλα, ποὺ ἔχουν κατακτήσει τὶς διεθνεῖς πασαρέλες μετατρέπονται σὲ πρότυπα αἰσθητικῆς γιὰ τὶς νεαρὲς κοπέλλες, οἱ ὁποῖες βάζουν σὲ κίνδυνο τὴν ὑγεία τους, προκειμένου νὰ ἀποκτήσουν ἀνάλογη σιλουέτα. Ὁ ρόλος, ἐξ ἄλλου, τῶν φωτογραφιῶν στὶς σελίδες τοῦ διαδικτύου εἶναι ἀκριβῶς αὐτός: Νὰ ἐμπνεύσουν τὶς κοπέλλες, προκειμένου νὰ συνεχίσουν τό... αὐτοκαταστροφικὸ ἔργο τους». Ἐξάλλου τὰ μυστικὰ τοῦ «καλοῦ ἀνορεξικοῦ», εἶναι αὐτὰἀκριβῶς: – «Κρέμασε στοὺς τοίχους τοῦ δωματίου σου φωτογραφίες ἀδύνατων μοντέλων καὶ προσπάθησε νὰ γίνεις σὰν κι αὐτές»! – «Ἀντὶ νὰ ἀγοράζεις φαγητό, ἀγόρασε λουλούδια. Τὸ φαΐ εἶναι καταθλιπτικό, ἐνῶ τὰλουλούδια σὲ κάνουν χαρούμενο»! – «Κάνε κάτι ὥστε νὰ αἰσθανθεῖς ἀναγούλα, μετὰ δὲν θὰ θὲς νὰ φᾶς»!
Στὴν ἱστοσελίδα τοῦ «Σωματείου τῶν ἐργαζομένων στὰ κέντρα πρόληψης», μὲ τίτλο «Pro-Ana, Μία περιήγηση στὸν ἱστότοπο τῆς ψυχογενοῦς ἀνορεξίας», διαβάζουμε τοῦτο τὸν τόσο σημαντικὸ προβληματισμό: «Τί εἶναι τελικὰ τὸ pro ana; Μία συνεύρεση ἀτόμων μὲ ἀνορεξία, ποὺ προσπαθοῦν νὰ ἐκλογικεύσουν καὶ νὰ νομιμοποιήσουν τὶς δυσκολίες τους ἢ ἕνα κίνημα χειραγώγησης μὲ βαθύτερους σκοποὺς καὶ αἴτια; Ὑπάρχει,ἆραγε, κάποιος φορέας ἢ πρόσωπο ἐξουσίας πού κινεῖ τὰ νήματα πρὸς συγκεκριμένες κατευθύνσεις, ἐκμεταλλευόμενος τὴν εὐαλωτότητα τῶν συγκεκριμένων μελῶν; Πρόκειται, δηλαδή, γιὰ θύματα καὶ φερόμενους δράστες; Δράστες πού εὐνοοῦνται ἀπὸ τὴν ὑπάρχουσα κοινωνικὴ τάξη πραγμάτων, γιὰ νὰ πετύχουν λανθάνοντα ἰδιοτελῆ συμφέροντα; Ἢ μήπως πρόκειται γιὰ μία κραυγὴ βοήθειας τῶν ἀτόμων μὲ ἀνορεξία, τὰ ὁποῖαἐπιθυμοῦν νὰ στηρίξουν μία ἐπιλογή, ἕνα στόχο καὶ μία νέα κατεύθυνση ζωῆς ἢ νὰ πετύχουν μὲ ἕνα διαστρεβλωμένο τρόπο μία ἀναδιάρθρωση καὶ καινούργια ὀργάνωση τῆς κοινωνίας;». Λοιπόν, ἂς μᾶς προβληματίσειὅλους αὐτὸ τὸ τόσο καίριο ἐρώτημα…
πηγή: http://www.alopsis.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου