Κυριακή 24 Μαΐου 2015

Επιλογή Δ/ντών Σχ. Μονάδων: Οι καλοί και οι κακοί «Διευθυντές» - Τα «μεταπτυχιακά», το Βιογραφικό και οι ομαδοποιήσεις πριν τη «ψήφο»…


Είχαμε γράψει, από τον Φεβρουάριο ακόμη, ότι πρόθεση της ηγετικής Τρόικας του Υπουργείου Παιδείας ήταν ο πλήρης έλεγχος της διοίκησης της εκπαίδευσης. Κι αυτό γιατί ως γνήσιο «αριστερό» κόμμα ο ΣΥΡΙΖΑ, ζει με  το φόβο της ανατροπής, πόσο μάλλον που γνωρίζουν εκ των έσω πλέον οι παράγοντές του, ότι οι χρόνιες αλλά και έκτακτες ελλείψεις του εκπαιδευτικού συστήματος και ειδικότερα της Α/θμιας και της Β/θμιας δημιουργούν εκρηκτικό «κοκτέιλ», που συνήθως ξεσπά στην αρχή κάθε σχολικού έτους. Γνωρίζουν επίσης ότι η ποδηγέτηση του συστήματος είναι μερικώς δυνατή από την αποκεντρωμένη διοικητική ηγεσία της εκπαίδευσης, δηλαδή τους Διευθυντές σχολικών μονάδων και τους Διευθυντές Εκπαίδευσης. Όλοι οι εκπαιδευτικοί (και παρακαλώ μην υπάρξουν διαφωνίες) γνωρίζουν πολύ καλά τα «παίγνια» των Διευθυντών σχολείων για την ανάθεση μαθημάτων, άρα και την «απασχόληση» των εκπαιδευτικών, αλλά και τον καθορισμό των υπεραρίθμων που επηρεάζει την παραμονή τους στην σχολική μονάδα, ακόμη και στην εκπαιδευτική περιφέρεια. Η έως τώρα εμπειρία έχει δείξει ότι σ’ αυτό το «παίγνιο» σημαντική μερίδα και συμμετοχή έχουν οι Διευθυντές Εκπαίδευσης που κατά κανόνα καλύπτουν τις παρασπονδίες και τα αλισβερίσια των Διευθυντών σχολικών μονάδων. 


Το σύστημα έχει αποδειχθεί στην πράξη πολύ αποδοτικό και θα πρέπει κανείς να είναι «τρελός» πολιτικά και συνδικαλιστικά να το αλλάξει, αφού εξασφαλίζει σε μέγιστο βαθμό την «υπακοή» των ατίθασων. Εξάλλου, ουσιαστικά κανείς δεν ενδιαφέρεται για τα «παιδιά», δηλαδή τους μαθητές άσχετα από τις μεγαλόστομες διακηρύξεις  παρά μόνο για τις θέσεις, πόσο μάλλον που η χώρα περνάει περίοδο οικονομικής κρίσης και ακόμη και τα «φροντιστήρια» έχουν μειωθεί στο ελάχιστο και απόλυτα αναγκαίο. 

Ας τα πάρουμε, όμως, με τη σειρά… 

Εν αρχή η επιλογή των Διευθυντών Σχολικών Μονάδων 

Εάν σε κάποιον που δεν είχε καμία γνώση του τρόπου επιλογής και ορισμού των Διευθυντών σχολείων, μέχρι σήμερα, του έδιναν προς μελέτη της παλιές και τις νέες διατάξεις, θα κατέληγε ότι είναι ακριβώς ίδιες με μόνες διαφορές την μερική διαφοροποίηση των αντικειμενικών κριτηρίων και κυρίως την κατάργηση της συνέντευξης και την αντικατάστασή της από την ψήφο προτίμησης του συλλόγου διδασκόντων… 

Ασήμαντες για πολλούς διαφορές, σημαντικές, όμως, για όσους γνωρίζουν τα πράγματα εκ των έσω, έστω κι αν η μία πλευρά μιλά για  εισαγωγής των δημοκρατικών διαδικασιών και κατάργηση του «πελατειακού» συστήματος και η άλλη για πλήρη συνδικαλιστι-κομματικοποίηση. Μερικώς και οι δύο πλευρές έχουν δίκιο, μόνο που όπως συμβαίνει πάντα ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες… Ας τις δούμε… 

Ο έλεγχος των Στοιχείων του υπηρεσιακού φακέλου των υποψηφίων 

Σύμφωνα με την σχετική Υπουργική Απόφαση (για να την δείτε ή «κατεβάσετε» κάντε κλικ εδώ), αλλά και την Εγκύκλιο εφαρμογής της (για να την δείτε ή «κατεβάσετε» κάντε κλικ εδώ), ο έλεγχος όλων των στοιχείων της «Επιστημονικής – Παιδαγωγικής Συγκρότησης και Κατάρτισης» που βαθμολογούνται - μοριοδοτούνται ως αντικειμενικά κριτήρια, θα γίνει από τα οικεία ΠΥΣΔΕ και ΠΥΣΠΕ. Όπως, μάλιστα, ορίζεται από την Εγκύκλιο «Διευκρινίσεις σχετικά με τη επιλογή Διευθυντών ….[…]…», πρώτο στη λίστα των δικαιολογητικών που θα υποβάλλουν οι υποψήφιοι είναι το «Βιογραφικό Σημείωμα», για το οποίο να θυμίσουμε ότι είναι το μόνο στοιχείο που μπορούν να λάβουν γνώση τα μέλη των συλλόγων διδασκόντων που θα ψηφίσουν υπέρ ή όχι για την υποψηφιότητά τους. Να σημειωθεί ότι υπήρξε και διευκρινιστικό έγγραφο του κ. Κουράκη για όσα αναφέρει η ερμηνευτική Εγκύκλιος (για να το δείτε ή «κατεβάσετε» κάντε κλικ εδώ). 

Κατά το νόμο 45327/2015 (παρ. 6, άρθρο 17) δεν θα ανακηρυχθούν υποψήφιοι από τα οικεία ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ, όσοι προσκομίσουν πλαστά ή αναληθή αντικειμενικά στοιχεία που μοριοδοτούνται (για να δείτε ή «κατεβάσετε» το νόμο κάντε κλικ εδώ).  

Τόσο, όμως ο νόμος 45327/2015, η υπουργική Απόφαση και η Εγκύκλιος, δεν ορίζουν ρητά ποιος, πότε και σε πόσο χρονικό διάστημα θα γίνει ο έλεγχος γνησιότητας των αντικειμενικών στοιχείων του υπηρεσιακού φακέλου των υποψηφίων, αν και από τα νομικά συμφραζόμενα της σχετικής διάταξης νοείται και συμπεραίνεται ότι θα πρέπει να γίνει πριν την «ανακήρυξη» της λίστας υποψηφίων Διευθυντών. 

Σε κάθε περίπτωση, ο χρόνος για τον έλεγχο αυτών των παραστατικών υπό κανονικές συνθήκες θα πάρει ικανό χρόνο, αν σκεφθεί κανείς ότι π.χ. στην Β/θμια Γ΄ Αθήνας  στην οποία λειτουργούν 136 σχολικές μονάδες (Γυμνάσια, Λύκεια & ΕΠΑΛ), με βάσει στοιχείων προηγούμενων επιλογών Διευθυντών, οι υποψήφιοι αναμένεται να ξεπεράσουν τους 500. 

Αν ακολουθηθεί το «μοντέλο» ελέγχου των αντικειμενικών υπηρεσιακών στοιχείων, που ακολουθήθηκε στις προηγούμενες επιλογές Διευθυντών, όπου οι «έχοντες και κατέχοντες» πρόσβαση στο σύστημα διοίκησης της οικείας Διεύθυνσης Εκπαίδευσης έτυχαν όλως τυχαίως «αντικειμενικής» αντιμετώπισης, τότε τα πράγματα θα είναι τραγικά σε ότι αφορά την δίκαιη και κυρίως νόμιμη βαθμολόγηση - μοριοδότηση των υποψηφίων, με το «μπαλάκι» να πέφτει πάλι στους συμμετέχοντες στην επιλογή, σύμφωνα με την ρύση Προέδρου Συμβουλίου Επιλογής (ειδική σύνθεση ΠΥΣΔΕ) «όποιος διαφωνεί με τις αποφάσεις μας να πάει στη δικαιοσύνη». 

Για του στραβού το δίκαιο υπενθυμίζουμε τέσσερεις (4) χαρακτηριστικές περιπτώσεις σε μεγάλη εκπαιδευτική περιφέρεια της Β/θμιας Εκπ/σης στη Δυτική Αθήνα. 

α). Υποψήφιος Διευθυντής δήλωσε (στην τότε αίτησή του) δύο (2) επιπλέον και ανύπαρκτα χρόνια εκπαιδευτικής και υπηρεσιακής προϋπηρεσίας. Αυτά του έδωσαν το πολυπόθητο ένα (1) μόριο που ήθελε για να γίνει Διευθυντής και μάλιστα στο σχολείο επιλογής του. Παρά την δημοσιοποίηση της ουσιαστικής αυτής  πλαστογράφησης και ψευδούς δήλωσής του, το οικείο ΠΥΣΔΕ ουδέποτε ασχολήθηκε, αντί αν τον απολύσει παρά ταύτα. Σήμερα ο συγκεκριμένος «κύριος» διεκδικεί εκ νέου θέση Διευθυντή, έχοντας ταυτόχρονα στο πορτοφόλιό του τα μόρια της θητείας του στη συγκεκριμένη θέση.

β). Υποψήφια  για θέση Διευθυντή σχολική μονάδας, κατέθεσε και μοριοδοτήθηκε γι’ αυτό «μεταπτυχιακό τίτλο» στην Ελληνική Γλώσσα, που λήφθηκε από Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης, χωρίς όμως ποτέ να λάβει εκπαιδευτική άδεια για να το κάνει και χωρίς αυτό αν είναι εξ αποστάσεως. Όταν αποκαλύφθηκε ότι δεν γνώριζε την Ισπανική γλώσσα, δήλωσε ότι το «μεταπτυχιακό» έγινε στην ελληνική γλώσσα (!!!) και ότι επισκέφθηκε για το σκοπό αυτό την Βαρκελώνη μερικά σαββατοκύριακα και από μία φορά τις εορτές Πάσχα και Χριστούγεννα. Και αυτή ορίσθηκε Διευθύντρια για δύο μάλιστα διοικητικές τετραετίες. Σήμερα δεν γνωρίζουμε ακόμη αν θα είναι εκ νέου υποψήφια.

γ). Υποψήφιος σε σχολείο ΓΕΛ, κατέθεσε Μεταπτυχιακό τίτλο και διδακτορικό που έγιναν ταυτόχρονα σε χώρα του εξωτερικού, χωρίς ποτέ να λάβει εκπαιδευτική άδεια για τον σκοπό αυτό. Έγινε Διευθυντής αφού μοριοδοτήθηκε και για τα δύο χωρίς ουδέποτε να γίνει έλεγχος γνησιότητας.

δ). Υποψήφια έγινε Διευθύντρια, αφού κατέθεσε και μοριοδοτήθηκε γι’ αυτά, δύο τίτλους μεταπτυχιακών σπουδών που όμως έγιναν ταυτόχρονα, το ένα σε Πανεπιστήμιο της Αθήνας και το άλλο σε Πανεπιστήμιο της Θράκης. Λεπτομέρεια, η συγκεκριμένη κυρία ήταν υποχρεωμένη αν βρίσκεται σε καθημερινή βάση στην κεντρική υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας όπου υπηρετούσε, ενώ δεν έλαβε καμία άδεια (εκπαιδευτική ή άλλη) σε όλο το διάστημα που «υποτίθεται» ότι ασχολούταν με τις μεταπτυχιακές σπουδές της. Τα δύο «προγράμματα» ήταν υποχρεωτικής φοίτησης και όχι εξ αποστάσεως.

Οι μεταπτυχιακοί τίτλοι (ετήσιοι), η προέλευση και η επιχειρούμενη μετονομασία τους

Στο αρχικό σχέδιο νόμου, οι μεταπτυχιακοί τίτλοι ετήσιας διάρκειας ήταν εκτός μοριοδότησης. Κατά την διάρκεια της συζήτησής του στη Βουλή, ο υπουργός κ. Τάσος Κουράκης, άλλαξε γνώμη και δέχθηκε αυτά να περιληφθούν στα μετρούμενα και μοριοδοτούμενα αντικειμενικά κριτήρια.

Για να είμαστε ειλικρινείς, δεν έχουμε πλήρη γνώση για το να υπάρχουν στην Χώρα μας εκπαιδευτικά προγράμματα «ετήσιων μεταπτυχιακών τίτλων» παρότι μία μικρή σχετική έρευνα μας έδειξε ότι πράγματι δεν υπάρχουν. Είναι, όμως γνωστό τις πάσι και ειδικότερα στην Κεντρική Ελλάδα, ότι Ιταλικό Πανεπιστήμιο «δίνει» μεταπτυχιακούς τίτλους εξ αποστάσεως ετήσιας διάρκειας  με κόστος 2.850 έως 3.650 ευρώ περίπου, χωρίς να απαιτεί μάλιστα τη γνώση της Ιταλικής γλώσσας. Τα συγκεκριμένα μάλιστα «μεταπτυχιακά» τα «μανατζάριζε» στην Ελλάδα, γνωστό Εκπαιδευτικό Διοικητικό Στέλεχος υπηρετών σε πόλη της Θεσσαλίας. Κάτι ανάλογο συνέβαινε με ΑΕΙ της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας την προηγούμενη 15ετία. Να σημειώσουμε, εδώ ότι σε όσες προσπάθειες έγιναν για την επιβεβαίωση της γνησιότητας τίτλων, σε ανάλογες περιπτώσεις για τους τίτλους που είχαν ληφθεί από αυτές, προσέκρουαν πάντα στην επωδό ότι λόγο της αλλαγής των διοικητικών μηχανισμών από την πτώση των πάλε ποτέ κουμμουνιστικών καθεστώτων δεν υπήρχαν αρχεία.

Η «μετονομασία» των ετήσιων προγραμμάτων Επιμόρφωσης σε μεταπτυχιακούς Τίτλους

Στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια και ειδικότερα μετά την δημοσίευση του νόμου 3528/2007 που προβλέπει την μοριοδότηση κάθε είδους επιμόρφωσης των δημοσίων υπαλλήλων και των εκπαιδευτικών, αρκετά εκπαιδευτικά ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, το Ε.Κ.Δ.Δ. (ΙΝΕΠ) και η Σχολή Δημόσιας Διοίκησης σχεδίασαν και εκτέλεσαν ετήσια προγράμματα επιμόρφωσης (προσοχή όχι μεταπτυχιακά), είτε με επιλογή χωρίς δίδακτρα (ΙΝΕΠ), είτε με πληρωμή διδάκτρων.

Τα σημαντικότερα και ειδικά αυτά που είχαν σχέση με το εκπαιδευτικό σύστημα, ορίσθηκαν και έγιναν, από το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (Ρόδος), το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο (Καλλιθέα) και την ΑΣΠΑΙΤΕ (πρώην ΣΕΛΕΤΕ) σε Αθήνα, Πάτρα και Θεσσαλονίκη.

Σήμερα και με βάση όσα ορίζει ο νόμος 45327/2015 και η σχετική υπουργική απόφαση για την μοριοδότηση των «μονοετών» μεταπτυχιακών, έχει ξεκινήσει μία προσπάθεια «βαφτίσματος» των ετήσιων προγραμμάτων επιμόρφωσης και ειδικά αυτών του Χαροκοπείου και κυρίως της ΑΣΠΑΙΤΕ σε «μεταπτυχιακούς τίτλους ετήσιας διάρκειας».

Πληροφορίες της ιστοσελίδας μας αναφέρουν ότι πρώτος «διδάξας» είναι πολύ γνωστός συνδικαλιστικά, αλλά και κομματικό-πολιτικά νυν Διευθυντής  σε σχολείο της Γ΄ Αθήνας που ετοιμάζεται να καταθέσει τον τίτλο του Ετήσιου Προγράμματος Επιμόρφωσης» που σημειωτέων τον έλαβε από την ΑΣΠΑΙΤΕ, μόλις το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα, ως «μεταπτυχιακό τίτλο», έχοντας σύμφωνα πάντα με τις ίδιες πληροφορίες την διαβεβαίωση από ισχυρούς παράγοντες του διευρυμένου οικείου ΠΥΣΔΕ ότι θα προσμετρηθεί και μοριοδοτηθεί ως τέτοιος. Για να γίνει, όμως, αυτό πέρασε μετά πολλών επαίνων, όχι ακόμη εμφανώς, και στην συνδικαλιστική παράταξη που πρόσκειται στο Κυβερνών κόμμα.

Το βιογραφικό σημείωμα και η «αλήθεια» του περιεχομένου του

Το περιεχόμενό του αποτελείται από τα στοιχεία  της «Υπηρεσιακής Κατάστασης και Καθοδηγητικής & Διοικητικής Εμπειρίας» των υποψηφίων με τα οποία τα μέλη των συλλόγων διδασκόντων, «υποτίθεται» και σύμφωνα με όσα ορίζει ο νόμος, η υπουργική απόφαση και η Εγκύκλιος εφαρμογής τους, θα κρίνουν τους υποψηφίους και θα καταθέσουν την ψήφο προτίμησης σε κάποιον από αυτούς.

Το ζητούμενο είναι η «αλήθεια» των όσων αυτό περιλαμβάνει, αφού αποτελεί ουσιαστικά το μόνο αντικειμενικό στοιχείο για τον καθορισμό της ψήφου του συλλόγου διδασκόντων και από την άλλη πλευρά, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την επαλήθευση όσων περιλαμβάνονται μέσα σ’ αυτό. Το γεγονός αυτό μπορεί να οδηγήσει σε τραγελαφικές καταστάσεις τόσο κατά την διάρκεια  της συνεδρίασης των συλλόγων διδασκόντων για την ψηφοφορία προτίμησης, όπου ενδεχομένως πιθανόν να υπάρξουν αμφισβητήσεις των όσων δηλώνονται στα βιογραφικά των υποψηφίων, τόσο με καλή διάθεση (π.χ. διευκρινίσεις), όσο και κακοπροαίρετα  (μπορούμε να πούμε και «στημένα»).

Ας πάρουμε ένα ακραίο παράδειγμα:

Υποψήφιος «φουσκώνει» το βιογραφικό του με διάφορα στοιχεία (επιμορφώσεις, συμμετοχή στα κοινά, οργάνωση εκδηλώσεων, κλπ) προκειμένου να εντυπωσιάσει τα μέλη του συλλόγου διδασκόντων, γνωρίζοντας ότι δεν θα ελεγχθούν από τα αρμόδια υπηρεσιακά όργανα (ΠΥΣΔΕ – ΠΥΣΠΕ) και με βάσει αυτά ή και με την επίδρασή τους κερδίζει την πλειοψηφία του συλλόγου, παίρνοντας προβάδισμα έναντι των συνυποψηφίων του.

Συνυποψήφιος του που έχει γνώση των πραγματικών στοιχείων του συγκεκριμένου βιογραφικού (του «αντιπάλου» του), υποβάλει Ένσταση  στην «Εφορευτική Επιτροπή» για ανακρίβεια δηλωθέντων στοιχείων. Η Ένσταση σύμφωνα με όσα ορίζονται από την Υπουργική Απόφαση και την ερμηνευτική Εγκύκλιο, πρέπει να εκδικασθεί άμεσα και η απόφαση να καταχωρηθεί στο σχετικό πρακτικό που θα σταλεί στην οικεία Διεύθυνση Εκπαίδευσης (Κεντρική Επιτροπή Εκλογών).

Τα ερωτήματα που προκύπτουν είναι:

α) Με ποια στοιχεία θα εκδικάσει την Ένσταση η Εφορευτική Επιτροπή, αφού όσα στοιχεία αναφέρονται στο βιογραφικό του υποψηφίου δεν καταθέτονται σ’ αυτή;

β) Πως η Εφορευτική Επιτροπή θα επαληθεύσει είτε τα της Ένστασης, είτε την γνησιότητα των στοιχείων του βιογραφικού, αφού δεν προβλέπεται προληπτικός έλεγχος γνησιότητας τους;

γ) Τι θα γίνει σε περίπτωση που η Εφορευτική Επιτροπή, απορρίψει την Ένσταση, αφού δεν προβλέπεται καμία αρμοδιότητα σ’ αυτό το θέμα στην Κεντρική Επιτροπή Εκλογών στο οικείο ΠΥΣΔΕ ή ΠΥΣΠΕ;

Η απάντηση είναι ότι πιθανόν κι ανάλογα με την θέληση και αποφασιστικότητα του ενιστάμενου η υπόθεση θα καταλήξει στα διοικητικά και ποινικά δικαστήρια με ότι κι αν αυτό συνεπάγεται.

Η Ψήφος «προτίμησης» υποψηφίων του Συλλόγου διδασκόντων

Ας μη γελιόμαστε, όμορφη διαδικασία αλλά καθαρά «συνδικαλιστικής μορφής» σε ένα υπηρεσιακό κατά τα άλλα Όργανο. Κατά την άποψη μας δεν θάπρεπε να επιλεγεί και καθορισθεί διαδικασία αυτής της μορφής, αλλά από τη στιγμή που θεσμοθετήθηκε ας δούμε τα υπέρ και τα κατά της.

Μυστική ψηφοφορία: Ο νομοθέτης πιθανόν έκρινε ότι οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν το θάρρος της γνώμης τους ή μάλλον υπάρχει σχέση φόβου μεταξύ εκπαιδευτικών και διευθυντών για το τι θα ακολουθήσει στο μετά…

Στην πράξη και απ’ ότι δείχνουν οι διεργασίες που συντελούνται αυτή την χρονική στιγμή στις σχολικές μονάδες, η μυστική ψηφοφορία ορίσθηκε προκειμένου να λειτουργήσει η συνδικαλιστική και κομματική συναλλαγή στην ψήφο του συλλόγου διδασκόντων. Αν κι αυτός ήταν ο ευσεβής πόθος, τελικά φαίνεται ότι για την ψήφο των εκπαιδευτικών θα επικρατήσουν, κατά πλειοψηφία, τελικά άλλα κριτήρια.

Εν αρχή τα συνδικαλιστικο – κομματικά κριτήρια: Οι μηχανισμοί ήταν πάντοτε σε εγρήγορση και η εμπειρία απόλυτη από την καθημερινότητα τους, μόνο που αυτή τη φορά, αντί για το κυνήγι της γενικής ψήφου, δηλαδή των αποτελεσμάτων σε επίπεδο ΕΛΜΕ, κλπ, ο «αγώνας» γίνεται σε επίπεδο σχολικής μονάδας. Ήδη έχουν επιλεγεί από τις τοπικές συνδικαλιστικές ηγεσίες  οι εν δυνάμει υποψήφιοι για κάθε σχολική μονάδα και γίνεται καταγραφή «καταμέτρηση» των ψήφων σε κάθε σύλλογο διδασκόντων.

Η προσπάθεια είναι διττή:

α) Η συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων ψήφων  σε κάθε σχολείο για τον «επιθυμητό» υποψήφιο και

β) ο περιορισμός της επιρροής ή η εκμηδένιση  και ο αποκλεισμός κάτω από το όριο του 20% για τους υπόλοιπους υποψηφίους αν είναι δυνατόν.

Ουσιαστικά το περίφημο «πελατειακό κράτος», απλώς αλλάζει μορφή και μηχανισμούς, επενδυόμενο τον μανδύα της δημοκρατικότητας, δηλαδή της ψήφου του συλλόγου διδασκόντων, αντί της συνέντευξης που δικαίως λόγω του αναξιόπιστου τρόπου  διεξαγωγής αλλά και χρησιμοποίησής της γνώρισε και γνωρίζει μόνο επικρίσεις.

Ήδη σε μεγάλη εκπαιδευτική περιφέρεια της Αθήνας έχουν καταλογραφηθεί, από συνδικαλιστική παράταξη, όλοι όσοι έχουν δικαίωμα αλλά και τα τυπικά προσόντα να υποβάλλουν αίτηση επιλογής για την θέση του Διευθυντής σχολικής μονάδας. Η καταλογράφηση μάλιστα είναι πολύ λεπτομερής και εξειδικευμένη ανά σχολική μονά.

Για όποιον διαφωνεί με τα ποιο πάνω, αρκεί να ρίξει μία ματιά στα «ψηφοδέλτια» εκλογής αντιπροσώπων για το συνέδριο της ΟΛΜΕ. Ολόκληρες ομάδες μετακινήθηκαν από καταρρέουσες συνδικαλιστικές και κομματικές κεντροαριστερές παρατάξεις στην κύρια Κυβερνητική. Χαρακτηριστικά, ακόμη και εκπαιδευτικός χαμελαίων, διαχρονικά ευνοημένη πρώτα από την Νέα Δημοκρατία, μετά από το ΠΑΣΟΚ και πάλι από την Νέα Δημοκρατία που γλύτωσε όλως περιέργως από τη «διαθεσιμότητα» μεταταχθείς σε διοικητική θέση με αμφίβολης γνησιότητας στοιχεία, συμμετέχει σε ψηφοδέλτιο της συνδικαλιστικής – φιλοκυβερνητικής παράταξης με τον τίτλο «επιστρέφω από τη διαθεσιμότητα». Οι γνωρίζοντες το υπαλληλικό ποιόν της εν λόγω κυρίας απλώς κουνούν το…

Τα προσωπικά και «άλλα» κριτήρια της ψήφου

Για τους περισσότερους εκπαιδευτικούς που έχουν άμεση αντίληψη των «βυζαντινισμών» μεταξύ νυν διευθυντών και ευνοούμενων εκπαιδευτικών, τα πράγματα είναι τραγικά. Οι «υπόγειες» πιέσεις προσεταιρισμού είναι αφόρητες με επίκληση είτε του πριν, είτε του μετά.

Μπροστάρηδες οι ευνοημένοι και κυρίως αυτοί που αντί για μάθημα επιδίδονταν στο «σπορ» των αδειών από τη σημαία   και τον διευθυντή ή ακόμη των παιγνίων του «διπλού» κλινοστρώμματος.

Τρία χαρακτηριστικά παραδείγματα

1). Νυν Διευθυντής σε σχολική μονάδα: Έχει συγκροτήσει άτυπη ομάδα από επτά (7) υφισταμένους του εκπαιδευτικούς που κάνουν τον νυν υπέρ πάντων αγώνα για την υποψηφιότητά του. Λεπτομέρεια: Οι συγκεκριμένοι λάμβαναν κατά κανόνα για όλο σχεδόν το διάστημα του σχολικού έτους «προφορικές άδειες» από τον κ. διευθυντή με αποκορύφωμα το τελευταίο τρίμηνο του έτους κατά το οποίο απουσίαζαν σχεδόν σε καθημερινή βάση οι πέντε (5) εξ’ αυτών.

2). Νυν Διευθύντρια: Ο σύλλογος διδασκόντων δηλώνει ότι θα ψηφίσει μόνο αυτή (πιθανόν η πλειοψηφία του) γιατί τους φέρεται καλά και τους έδινε «προφορικές άδεις» όποτε το ζητούσαν, ενώ δεν ήταν σκληρή με την τήρηση του εκπαιδευτικού ωραρίου.

3). Νυν Διευθυντής σε εσπερινό σχολείο: Θα είναι ο μοναδικός υποψήφιος απ’ όσους έχουν οργανική θέση σ’ αυτό. Ο λόγος: Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών που απαρτίζουν το σύλλογο διδασκόντων τον «ευγνωμονεί» γιατί τους επέτρεπε να παίρνουν άδεια από τη σημαία χωρίς να ζητά εξηγήσεις, τους έφτιαχνε το ωράριο όπως ήθελαν και κυρίως αλλοίωσε τα στοιχεία στο MyScool για τον αριθμό των μαθητών και τις απουσίες τους, με αποτέλεσμα να εξασφαλίσουν τις θέσεις τους και να μην βγουν στην υπεραρυθμία.

Δεν θα σχολιάσουμε τίποτα άλλο, παρά μόνο ότι μαθαίνουμε ότι άξιοι εκπαιδευτικοί και Διευθυντές δεν θα βάλουν υποψηφιότητα γιατί άσκησαν τα καθήκοντα τους σύμφωνα με όσα ορίζουν η νομοθεσία και το συμφέρον των μαθητών, με αποτέλεσμα οι σύλλογοι διδασκόντων να είναι δυσαρεστημένοι μαζί τους…

Σε ότι αφορά τη μυστική ψήφο του συλλόγου διδασκόντων, επιμένουμε σε όσα γράψαμε σε προηγούμενο δημοσίευμα μας ότι πρόκειται για αντισυνταγματική διάταξη…

Υ.Γ.1: Για μερικούς που δεν γνωρίζουν συναδέλφους τους με οργανική θέση στο σχολείο που υπηρετούν μην εκπλαγούν αν δουν ότι έγιναν Διευθυντές. Π.χ. Εκπαιδευτικός που λόγω παιδιών (πολύτεκνος) έχει να πατήσει στο σχολείο, λόγω αδειών ανατροφής, κλπ, για περισσότερα από 12 χρόνια, πιθανόν να είναι υποψήφιος, αφού οι άδειες αυτές θεωρούνται από τον νόμο ως εκπαιδευτική υπηρεσία.

Υ.Γ.2: Πληροφορούμαστε ότι έχουν γνώση οι φύλακες. Ενδιαφερόμενοι έχουν αρχίσει και σχηματίζουν φακέλους για πιθανούς συνυποψηφίους τους και δει νυν Διευθυντές με πρότερο «αμαρτωλό» διοικητικό βίο. Τα στοιχεία που συλλέγουν προτίθενται να τα χρησιμοποιήσουν κατάλληλα στα αρμόδια όργανα σε περίπτωση που η δική τους υποψηφιότητα κάπου «σκαλώσει».

Υ.Γ.3: Υπερβολικά «μπερδεμένη» φέρεται να είναι η πάλαι ποτέ ηγετική ομάδα της Δυτικής Αθήνας. Ο «Τσίφ» υπέβαλε αίτηση συνταξιοδότησης και οι «παρατρεχάμενοι» αγωνίζονται να επιβιώσουν αναζητώντας προσβάσεις στο κυβερνητικό συνδικαλιστικό σύστημα, αν και σε πρώτη φάση οι όρκοι πίστης ή μάλλον αλλαξοπιστίας φαίνεται ότι δεν συγκοινούν.

Υ.Γ.4: Η είδηση είναι ότι ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Κατρούγκαλος ετοιμάζει νέο Μισθολόγιο με το οποίο θα αυξηθεί υπέρμετρα το Επίδομα θέσης Ευθύνης…

«Ο Σχολάζων & Κολάζων»

Vukentra.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου